Klättring

För några veckor sedan fick jag för mig att jag skulle vilja börja klättra. Så jag började googla runt lite och såg att det fanns en klätterklubb här i Skövde. Jag kastade iväg ett mail till BKKs (Billingens klätterklubb) sekreterare för att få lite mer information och det verkade vara helt okej.
Priset är inte allt för farligt heller. Det kostar 400/kalenderår och man behöver inte hyra någon som helst utrustningen eller så, vilket är jävligt gött.

Idag lyckades jag ta mig upp och hitta rätt efter en bra jävla stund. Vi körde en kort uppvärmning och sen skulle vi börja klättra direkt. Jag kan helt ärligt säga att jag efter 5-10 minuter var helt jävla slut i armarna och händerna. Förhoppningsvis kommer jag ha en fin träningsvärk imorgon. Börjar redan känna av den.

Det var iallafall jävligt roligt, så nu ska jag bli medlem och betala avgiften så kan jag klättra hur mycket jag vill typ. Men kommer först och främst hålla mig till träningarna på måndagar då det ändå är 4 km upp på berget för att komma till klätterväggen.

I vår har dom även en klätterkurs på bergsvägg, men det lät som att det var fullt på den redan, men ska skicka ett mail till sekreteraren och höra vad han säger. Stackarn, jag verkligen bombar honom med massa mail!

Kul vare iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0